עיצוב ודמיון

אתר על עיצוב והשראה

Uncategorized

מהיא מנדלה

המנדלה היא תמונה סמלית של היקום, מעגל המייצג שלמות, שלמות, אינסוף, נצח ואחדות. הדימוי של המנדלה יכול לסמל את הקשר והאינסוף של כל דבר בחיים. המנדלה היא סמל לצורה האידיאלית של היקום, ויצירתה מסמלת את השינוי מיקום הכאב ליקום השמחה.

אתה יכול ליצור מנדלה שמייצגת את המצב הנפשי שאתה רוצה להשיג. במדיטציה, אם אתה יכול לשמור את תמונת המנדלה בתודעתך מבלי להיות מוסחת, זה אומר שנכנסת למנדלה בהצלחה.

זה יכול לשמש גם כעזר למדיטציה

כדי לעזור למודטים לדמיין כיצד להשיג את העצמי המושלם שלהם. במסורות הינדיות ובודהיסטיות, מנדלות הן נושאים מדיטטיביים המסייעים בהתפתחות רוחנית. תרבויות רבות ושונות ברחבי העולם משתמשות במנדלות בתרגול הרוחני שלהן. מסורות רוחניות מסוימות משתמשות במנדלות למדיטציה או לייצג מרחב רוחני.

כל פרט מסובך של המנדלות הללו מגולם במסורת ויש לו משמעות סמלית מיוחדת

לרוב בכמה רמות. מנדלה היא דימוי דתי בודהיסטי ולעתים קרובות נחשבת לתרשים או סמל של היקום האידיאלי. מנדלות מצוירות לרוב במעגלים, אך ניתן לצייר אותן גם בריבועים.

מומחים מאמינים שלמנדלות עגולות שונות יש סמליות שונה. ובעוד שמנדלות מסורתיות מורכבות ממעגלים קונצנטריים אופייניים אלה, מנדלות מודרניות כוללות לרוב אלמנטים גיאוגרפיים רבים.

העיגול הקטן הזה מוקף בהרבה עיגולים או מצולעים אחרים עם אותו מרכז אבל בגדלים שונים

מרכז המנדלה הוא בעיקר מעגל, המסמל הארה רוחנית, חופש או בודהה. בהינדואיזם, המנדלה הבסיסית, הידועה גם בשם ינטרה, מעוצבת כמו ריבוע עם ארבע דלתות ומכילה עיגול עם נקודת מרכז.

המילה מנדלה באה מהינדית עתיקה (סנסקריט) ומשמעותה עיגול או מרכז

זה כנראה בגלל שהמילה מנדלה מגיעה מסנסקריט, השפה הטקסית של ההינדואיזם והבודהיזם. הינדואיזם, בודהיזם ודתות ותרבויות אחרות משתמשים במנדלות כדי לייצג היבטים של היקום, והצורה הבסיסית ביותר של הסמל מורכבת ממעגלים קונצנטריים המסודרים סביב נקודה.

המנדלה יכולה גם לייצג את היקום כולו

שמתואר באופן מסורתי עם הר מרו כמרכז העולם, מוקף ביבשות. סוג זה של מנדלה משמש עבור מנחות מנדלות שבמהלכן האדם מציע באופן סמלי את היקום לבודהות או למוריהם. המנדלה, המכילה בדרך כלל דפוסים גיאומטריים סמליים שיכולים להיות פשוטים, מורכבים או מורכבים, משמשת לעתים קרובות כדי ללמד רוחניות ואת מקומו של האדם ביקום.

ילידים אמריקאים באזורים הצפוניים והדרומיים השתמשו במנדלה כייצוג ישיר של האלוהות או היקום

או כסמל למסע רוחני, מצב נפשי או גירוש שדים, כמו מעגל שנקרא לוכד חלומות. המנדלה (עיגול עם סמל) היא אחד הסמלים הנפוצים ביותר בדתות ברחבי העולם. מנדלה ("עיגול" בסנסקריט) היא ביטוי אמנותי של מחשבה גבוהה יותר ומשמעות עמוקה יותר, המיוצגת כסמלים גיאומטריים המשמשים לעבודה מחשבתית, רגשית או פסיכולוגית למיקוד תשומת הלב. במסורת הבודהיסטית, אמנות המנדלה עוזרת לנזירים להתמקד במהלך המדיטציה כדי להחזיר את השלווה הפנימית ולעורר חוכמה מבפנים.

ניתן לצבוע, לצבוע, להדפיס ואפילו להשתמש בו בקולאז', אמנות סיבים, בד ופיסול. ניתן לבחור בין מנדלות עגולות באינספור שילובים של צבעים, צורות, דוגמאות וחומרים, שכן הן הפכו לצורה אקספרסיבית ופופולרית ביותר של השראה אמנותית.

לעתים קרובות הם מצוירים על מגילות ונלקחים איתם על ידי נוסעים למרחקים ארוכים ברחבי יבשת אירו-אסיה. לעתים קרובות אנו מקשרים את המילה מנדלה לעיצובים עגולים בעלי צבעים, צורות ודפוסים חוזרים וקורנים מהמרכז.

זה מעניין

כמה מומחים טוענים שלצבעים השונים המשמשים במנדלות יש גם משמעויות סמליות. לכל צבע יש השפעה ספציפית על המחשבות, מצבי הרוח והרגשות שלנו, לכן חשוב לבחור בחוכמה בצבעי מנדלה שיש להם משמעות סמלית כדי להתאים ולהדהד את מטרת המדיטציה, הכוונה והמטרה שלך.

יש לו סמלים ודפוסים יצירתיים ללא הגבלה המיועדים לאדם אחד. המנדלה שלך היא שלך ויש לך את החופש להשתמש ביצירתיות שלך כדי ליצור עיצוב מנדלה ייחודי.

מומחים מאמינים שבמנדלות

עיגולים מסמלים התחלות חדשות ומצבי השלמה. לוק הוא אמן אוטודידקט שהחל ליצור מנדלות ב-2007, ותהליך היצירה חשוב ומתגמל לא פחות מהתוצאה הסופית. מנדלות אפשר למצוא היום בכל מקום, מסטודיו ליוגה דרך לוכדי חלומות ועד תערוכות אמנות, והאמנים שיוצרים אותן טוענים שהם ממשיכים לשאוב השראה מהחיבור הרוחני שלהם לתהליך, וכשזה מגיע לתהליך היצירה עצמו, אומר לוק. האפשרויות אינסופיות. .

מניסיוני שלימדתי מאות אנשים איך לצייר או לצבוע מנדלות

אני יכול להעיד שברגע שהעיגול נמצא במקום, אנשים מתחילים להרפות. אני גם מלמד שיעורי מנדלות ברחבי העולם ולימדתי למעלה מ-1000 אנשים איך לצייר את המנדלות הייחודיות שלהם. התחלתי לצייר אותם לעתים קרובות כל כך שאנשים שאלו אותי איך עשיתי את זה, מה שגרם לי להתחיל ללמד אחרים איך לצייר בעצמי.

הקלטים הקדמונים השתמשו בעיגולים

מעוטרים בדוגמאות שונות, התואמים את המנדלה, וכך גם המסופוטמים הקדמונים באלילים שלהם. מאמינים שחותמות הטלק של תושבי תרבות עמק האינדוס תואמות בשימוש את החותמות הגליליות של מסופוטמיה, וניתן גם להבין אותן כמעין מנדלה, שכן הן מתארות דמות מרכזית המלווה בסמלים נוספים. עָגוֹל. מבין הגבולות המקיפים את המנדלה, הראשון הוא מעגל אש, החוסם את הכניסה להדיוט, ומסמל את עוקץ הבורות; אחר כך חגורה משובצת יהלומים, המסמלת הארה; אחר כך מעגל של שמונה בתי קברות, המסמלים את שמונת ההיבטים של ידע אינדיבידואלי; אחר כך חגורת עלי הלוטוס, המסמלת לידה מחדש רוחנית; ולבסוף, במרכז, המנדלה עצמה, שבה מותקנת התמונה. שינגון, הענף היפני של הבודהיזם המהאיאנה, משתמש לעתים קרובות במנדלות בטקסים, אם כי המנדלות בפועל משתנות.

בכדי לראות עוד פרטים מורחבים בנושא של מהיא מנדלה כדאי לבקר ב- xn—–yldgdebb2bc9a3dhxkx.co.il

LEAVE A RESPONSE

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *